happyneverafter.blogg.se

ett försök att få molnen att spricka upp och solens strålar värma mitt sorgsna ensamma hjärta

Ledig dag

Publicerad 2013-01-28 17:41:25 i Allmänt,

Idag är min lediga dag från jobbet, eftersom jag jobbade lördag och söndag. Precis som vanligt har jag ägnat dagen åt städning, diskning och tvättstuga. Jag bakade cookies också för jag gillar ju faktiskt att baka. De senaste åtta åren har mina lediga dagar sett ut så. De gånger jag reflekterat över det har jag blivit sur och ledsen, för jag borde ju också få göra roliga saker på mina lediga dagar, eller bara slappa. Men jag kan inte boka saker med gott samvete när jag vet att jag i så fall får bo i smuts och stök en vecka till tills nästa gång jag hinner ta tag i vardagslämningarna. För jag har aldrig fått hjälp.
 
Mina jobbdagar: stig upp, gå ut med hunden, åk till jobbet (hunden med), jobba tills lunch, ut med hunden på lunchpausen, åk och handla efter jobbet, ut med hunden när jag kommer hem, finns det då disk måste jag diska innan jag börjar göra mat. Äta mat. Lugn stund tills hunden ska ut på kvällspromenad, eventuellt diska. Sov.
 
Mina lediga dagar (idag tex): stig upp, ut med hunden, frukost, diska bort högen med disk, städa i köket, dammsug/torka golvet, byta sängkläder, tvättstuga 3,5 h, baka, ut med hunden, fika hemma och läsa lite, diska, ev åka och handla, göra mat, äta, ut med hunden, ev få gubben att diska efter maten, lugn kvällsstund, ta ut hunden innan läggdags, sov.
 
Gubbens jobbdag: stig upp, frukost, åka till jobbet halv nio-nio, kommer hem sju åtta eller nio, äta, sova.
 
Gubbens lediga dag: stig upp, frukost, jobba hemifrån, åka och träna, komma hem till matbordet, jobba hemifrån, sova.
 
Han jobbar så han 'hinner' inte hjälpa till hemma, än mindre hinner han bry sig om äktenskapet eller hur jag mår. Känner mig som en slav utan lön. Om man ändå fick lite kärlek.. Lite tillgivenhet.. Omtanke..
 
Jag orkar inte mer nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Den ensammaste

Jag är en trettioettårig tjej som gör mitt bästa på att ta vara på livets små ljusglimtar trots att världens bekymmer vilar på mina axlar. Jag älskar min kära familj som bor alltför långt borta. Jag älskar min hund, promenader, vara i naturen, träna, musik, böcker, tidningar, filmer, tv-serier för att inte tala om mina nära vänner som håller mig flytande.. Jag älskar hoppet om en ljusare framtid.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela